Zigo online

obrt za trgovinu i nakladništvo Rijeka

HomeIzdavaštvoUdžbeniciCADAMEdicija KatapultRomaniKnjižnica Stara ognjišćaMultimedijaKontakt formaUvjeti prodajeReferencePartneri

NewspaperDirect

www.superknjizara.hr

Sanja Željeznjak: Prognoza za sjeverozapadni Tokyo

Protagonisti ovih priča većinom su stranci koji pokušavaju pronaći svoj modus vivendi u nikad kompliciranijem suvremenom Japanu, koji ih istovremeno privlači i odbija. U ostalim pričama junaci su sami Japanci u interakciji s ništa manje kompliciranim strancima. Kao i u ostatku svijeta, recesija uspješno razara male živote. U ožujku 2011. pridružuje joj se efekt Fukushime. Šok traje kratko; vlak nema vremena čekati putnike na stanici, show must go on. Nuklearke su jedine koje prestaju s radom. Japan je odjednom prisiljen štedjeti, što naciju održava u stanju posttraumatskog šoka. Stanovništvo više ili manje uspješno preživljava u novim okolnostima. Za početak, važno je pratiti prognozu: koliko će danas struje biti proizvedeno u mom gradu, i kako uštedjeti kilovat više? Jedni će doći ponuditi nadu, drugi će iz tog "novog Japana" pobjeći glavom bez obzira. Treći će se izgubiti u svojim fantastičnim svjetovima kojima ni potres ni tsunami ne mogu ništa...

Format: 12,5*20 cm, meki uvez, 134 stranica, ISBN: 978-953-7142-71-1, Rijeka 2015.


Aron Baretić: Gotovo zaboravljena sjećanja

Plovidbu pjesničkim vodama Aron Baretić nastavlja drugom samostalnom poetskom knjigom Gotovo zaboravljena sjećanja. Zbirka obuhvaća 62 pjesme nastale kroz 2010. i 2011. godinu, kroz razdoblje u kojem je riječki pomorac i književnik stvarao i svoju prvu zbirku Ja kao ja. Koncepcija obje Baretićeve knjige gotovo je ista zbog njihovog paralelnog nastanka. Nakon čitanja može se reći kako je novo ostvarenje u tematskom i stilsko-izražajnom smislu uspio nastavak knjige Ja kao ja.
Zbirka Gotovo zaboravljena sjećanja dopisuje sve ono prešućeno u prethodnoj stihozbirci. Pjesme nisu podijeljene u cikluse već čine niz u kojem ćemo zapaziti nekoliko upečatljivih tematskih „karika“, dok se autor ponovno inspirativno referira na sjećanja, opservira ljude i njihove postupke, govori o obitelji, donoseći promišljanja o životu, unutarnja proživljavanja i britka zapažanja, dok pjesničko oko posebice zastaje na tamnim prizorima ljudskih psiha i sudbina. 
Baretić poeziju istiskuje iz svog životnog iskustva. Ponekad je oštar, ponekad blag, ponekad ciničan i kritičan, ponekad suosjeća i žali, ali uvijek je iskren i svoj. Istodobno, u njegovim pjesmama mogu se ogledati mnogi, a djelo živi tek onda kad čitatelj opipa njegov puls i u pročitanom prepozna dio vlastitog odraza u svijetu ili dio vlastitog viđenja svijeta.

Format: 12,5*20 cm, meki uvez, 112 stranica, ISBN: 978-953-7142-65-0, Rijeka 2013.


Zlatko Martinko: Sredinom pepela - pjesme

U zbirci pjesama Sredinom pepela autora Zlatka Martinka, susrećemo tri osnovna motiva koji su niti-vodilje cjelokupne zbirke. Prije svega, primorski pejzaž. Autor pokazuje snagu pjesničke riječi koja nije u službi nužnog dopadanja i dodvoravanja čitatelju, ali ističe kult lirske forme. U svojim inteligentnim lirskim kreacijama autor zbirke nije mogao izbjeći ni notu duhovnosti koja vrlo često jest sama sebi potka u gradnji motiva ili pak, prosvjetljenje koje je moralo imati svoj prauzrok u pjesniku. Između pejzažnih motiva i motiva inspiriranih duhovnošću, tu je i treći, jednako osebujan motiv "o ženi i za ženu" izrastao na nasadima poetskog senzibiliteta, kojem je sigurno prethodio, kroz godine stvaranja, ogroman rad duše.
Zlatko Martinko je pjesnik, čije pjesme odgovaraju najvišim standardima svjetske književnosti. Ovakva pjesnička osobnost pripada autorovoj neiscrpnoj inventivnosti koja se rasprostire šarolikim bojama, riječima i pejzažima u pjesmama ove zbirke.

Format: 12,5*19 cm, meki uvez, 228 stranica, ISBN: 978-953-7142-62-9, Rijeka 2012.


Zlatko Martinko: Mimo praskozorja - pripovjetke i kratke priče

Izuzetno značajan i samosvjestan hrvatski pjesnik, Zlatko Martinko, u svojoj knjizi proze Mimo praskozorja, koja svjedoči da ovaj originalni umjetnik stiha krči sebi put k vrhovima pripovjedačke književnosti. Njegov stil predstavlja za čitatelja poseban izazov, jer posjeduje neobičnu razbarušenost, nepatvoreni iskaz, ali pod suverenom kontrolom autora, ovog borca za pjesnička prava i slobode. Ova literatura otkriva iskrenog i gromkog buntovnika.
Tematska raznovrsnost ove zbirke pripovjedaka ukazuje na piščevu lepezu interesa, na umjetnikove opservacije svijeta u kojem živimo. To su ljubav, usamljenost, iluzije, teške i neobične životne situacije, ili jednostavno male scene istrgnute iz konteksta života.

Format: 12,5*19 cm, meki uvez, 254 stranica, ISBN: 978-953-7142-60-5, Rijeka 2012.


Željka Jurčić-Kleković: Pod sjenom ničega - izbor iz poezije

Na planu duševnosti ova lirika pamti pomicanje od sloma do prkosa. Pa koliko je slom pretežan, toliko je prkos isklican programatski. Na cijelom nezahvalnom putu od sloma do prkosa, pjesnikinja je u svakom trenutku svjesna svoga, za nju samu prolaznoga i pokretačkoga, samotno-promatračkoga statusa. I zato što je poduprta nimalo isforsiranom filozofijom, kao legitimnom posljedicom znanstvene discipline kojoj pjesnikinja po svom životnom opredjeljenju pripada.
Željka je mekani lirik koji svoje djelo gradi od čulnih i emocionalnih doživljaja u isto takvim eliptičnim rečenicama, što pojačavaju slikovitost pjesničkog iskaza, a u njima ona pronalazi sjajnu izražajnost svojih nadahnuća.

Format: 13,5*21,5 cm, tvrdi uvez, 128 stranica, ISBN: 978-953-7142-55-1, Rijeka 2011.


Aron Baretić: Ja kao ja

Kad prvi put, ne znajući tko je Aron Baretić, uzmete čitati njegove stihove, zasigurno ćete steći dojam da pred sobom imate ostvarenja odavno priznatog pjesnika za kojeg, vlastitom greškom, ranije niste čuli. On nije pjesnik baršunastog izraza, himni prirodnim draguljima ili ljubavnih ekstaza. Ne sipa pehare u čast životu slaveći naše postojanje. Ne pada on u ljubavne zanose. Ne divi se previše. On je pjesnik s ruba. U najskrivenijim kutovima ljudske duše i gradova svojom rutom svjetskog putnika dotiče, primijećuje i razotkriva stvari i pojave koje mnogima ili promiču, ili im nisu zanimljive. Njegov pjesnički „kist“ posebice privlače tamne boje.
Primjećuje i kako suvremeni čovjek, poput glumca s više uloga u jednoj predstavi, užurbano mijenja maske kako bi ugodio i sebi i drugima, te se prikazao u što boljoj formi, tjelesnoj, materijalnoj, društvenoj i socijalnoj. Usput, gubi ono najvrijednije.
Pjesnički izraz Arona Baretića je misaon, urban, upečatljiv, pretočen u slobodni stih. Njegov pjesnički govor može se uklopiti u razgovorni jezik, slikovit i sa svrhovito iskorištenim žargonizmima, lokalizmima, stranim riječima, pa i vulgarizmima u svrhu „pojačavanja“ boje pjesničkih slika.

Format: 12,5*20 cm, meki uvez, 94 stranica, ISBN: 978-953-7142-56-8, Rijeka 2011.


Sanja Željeznjak: Japanske bube

Razotkrivanje Japana i japanskih običaja, ovdje je poput postupnoga svlačenja. Čovjek ima gotovo grafički osjećaj da Sanja s fenomena skida sloj po sloj dok ga gotovo posve i precizno ne ogoli tako da ga konačno imamo pod punim osvjetljenjem njena unutarnjeg reflektora.
Usredotočenost na problem ili pojavu, zaista je stoička i Sanja predmet svoje teme ne ispušta sve dok ga ne reducira do posvemašnjeg razumijevanja, kružeći oko njega poput željna predatora. Užitak je sudjelovati i biti vođen njenom narativnom omčom jer očito je da pred sobom imamo i vrsna pisca pa je uzbudljivo pratiti kako zateže konopac kojim će nam dovući žrtvu: japanski fenomen ili životnu priču, običaj.

Format: 12,5*20 cm, meki uvez, 292 stranica, ISBN: 978-953-7142-53-7, Rijeka 2011.


Daniel Mohorović: Hajka

„Celi život nosin črni facol/ Pokrivalo/ od sega/ Skrivalo/ od sebe"; kakva lapidarna poetska sinteza istarske Majke Hrabrosti! Već sam taj stih pokazuje kako je Daniel istinski poet koji zna uloviti sliku, emociju, zgrabiti i zarobiti riječ koja ih iskazuje.
Sakramienski Labinjani, Daniel još je jedan iz te čudnovate artističke istarske loze. Čudnovate, jer naprosto zapanjuje toliki broj dobrih, nadarenih umjetnika na kvantitativno tako malome prostoru.
Daniel, još je jedan izboj tog i takvoga okolja, upisanog u historiju i kunsthistoriju – koji ujedno upisuju te Historiae Histriae, kao što ona njih upisuje; taj skrupulozni, intuitivni, blagi, ironični, brižni i skrbni svijet labinskoga Ottocenta i Novecenta, svijet uniženih i uznositih rudara i težaka. Daniel iskazuje iskustvo generacija, potomak koji živi u mislima predaka, živi tako živo i snažno, uvjerljivo i istinski. Posrijedi je autentičan poet, posve je svoj i tako naš, posrijedi je autorska pojava koja raduje.

Format: 12,5*20 cm, meki uvez, 172 stranica, ISBN: 978-953-7142-50-6, Rijeka 2011.


Željka Horvat: Kauboj u crvenom golfu

Nakon toga sam otišao u svoju sobu po autić s kaubojem i za svaki slučaj uzeo crvenu knjižicu koju mi je poklonila učiteljica. U toj knjizi je bilo crvenim flomasterom precrtano sve što nije dobro. Bio je nacrtan dječak kako uzima igračku, neki dječaci kako se tuku i još puno toga. Listao sam, jer mi se učinilo da sam vidio nekakvu sliku gdje čovjek s bradom leži na djevojčici i mislim da je to bilo precrtano crvenim flomasterom. Našao sam tu sliku u knjizi, ali sam čuo kako dolazi mama i brzo sam spremio knjigu i legao na krevet. U ruci sam čvrsto držao golf s kaubojem. Došao je i tata u sobu. – Digni se – rekao je tata i namignuo mi. A ja sam bio sretan što mi je namignuo jer mi nikada do sada nije namignuo i onda sam zaboravio na precrtanu sliku jer ako tata veli da je to dobro, onda je dobro. Učiteljica kaže da treba slušati mamu i tatu.

Format: 12,5*19 cm, meki uvez, 88 stranica, ISBN: 978-953-7142-48-3, Rijeka 2010.


Enver Krivac: Ulica Helen Keller

Upoznajte Matildu, živopisnu homoseksualku u srednjim dvadesetim. Upoznajte njenu disfunkcionalnu obitelj, vjerne prijateljice i neupitnu ljubav. Upoznajte Kelericu, predgrađe Rijeke koje nećete naći ni na jednoj mapi, zajedno s pomaknutim koloritom povijesti i sadašnjosti, običaja i stanovnika. Upoznajte roman koji inficira riječku i hrvatsku svakodnevicu beskrajnim dijalozima i nadrealnim faznim pomakom u stilu Terryja Gilliama, u kojem Jack Nicholson ljetuje na Jadranu, Milan Begović ima spomenik, Jagoda Truhelka i Rade Šerbedžija svoje ulice, Gruzija veleposlanstvo, a narator ne skriva zaljubljenost u svoje heroine. Postanite stanovnik neobičnog kvarta, svijeta na granici laži i najistinitije istine na svijetu.

Format: 12,5*19 cm, meki uvez, 196 stranica, ISBN: 978-953-7142-49-0, Rijeka 2010.


Nikola Tutek: Ljudi koje sam izmislio

Nakon Zlatne Pirane, svoje prve knjige koja je objavljena u ediciji za mlade i neafirmirane pisce Katapult, u kojoj se predstavio kao prozaik i dramatik, Nikola Tutek nam se vraća sa izvrsnom novom zbirkom priča pod naslovom Ljudi koje sam izmislio. Njegovi životni i pokatkad bizarni likovi s finom psihološkom karakterizacijom, tečna naracija, jednostavan jezik i teme koje se protežu od balkanskih sela, preko afričkih savana i mađarskih ravnica do zadimljenih budimpeštanskih barova obećavaju svima koji vole lijepu književnost sate uživanja.

Format: 12,6*19 cm, meki uvez, 160 stranica, ISBN: 978-953-7142-39-1, Rijeka 2009.


Alen Kapidžić: Noć uz Rijeku

"Ako želiš nešto drugačije, uzmi ovo!" reći će svatko tko je pročitao ovaj roman mladog riječkog pisca Alena Kapidžića.
Radnja koja se odvija u samo jednoj noći, od ponoći do jutra, jednostavnim i efektnim rečenicama budi želju da saznate kojim su puteljkom odlučili krenuti Herbert, Maja, Ivan i Valter – četvoro potpuno različitih likova, vođenih samo trenutkom, ali u kojima svatko može pronaći dio sebe.
Roman Noć uz Rijeku, natopljen mnoštvom kratkih slikovitih opisa, brzih dijaloga i nepredvidljivom frenetičnom radnjom, odvest će vas tamo gdje nikako niste željeli otići. Čitajte – ako smijete!

Format: 12,6*19 cm, meki uvez, 150 stranica, ISBN: 978-953-7142-35-3, Rijeka 2008.

Trailer


Enver Krivac: Priče iz Ž+K!

Kada bi uopće željeli nekako opisati Priče iz Ž + K , kovanice kao: izreži i zalijepi strip , kolaž strip ili džez strip su varijacije koje bi najbolje opisivale ovaj album. Gomila pokrpanih i napabirčenih motiva, likova, žanrova i skečeva skupljena na jedno mjesto, kreativno izmiksana, promiješana i bačena na papir samom svojom nemogućom kombinacijom razvući će čitatelju osmijeh, a ponekad i zajedljivo ubosti tamo gdje se ne nadamo.
Ako je vaš smisao za humor pomalo čudan , nije vam neobično da se Godzilla pojavi u Rijeci i smiješno vam je zamisliti Ivu Gregorovića u ulozi James Bonda, onda udahnite punim plućima i uronite u sulude avanture Živka i Kazimira. U suprotnom – nemojte trošiti vrijeme.

Format: 20,5*29 cm, meki uvez, 100 stranica, ISBN: 978-953-7142-33-9, Rijeka 2008.


Jelena J-Zlo Tondini: TReŠ

Pjesma koja otvara prvu Jeleninu zbirku završava već, ako je su­diti po dosadašnjim javnim čitanjima, legendarnim (ovaj pridjev zloupotrebljavam bezbrižno) stihovima: Ispod tuđe dekice / Glumi tetkice / Bijeli nos / Kejt Mos. Primjer je to najsuvremenijeg poetskog bambusa kojeg vam se danas može zamiješati u ovom (ubacite kolikogod puta želite riječ post) modernističkom svijetu.

Format: 13*19 cm, meki uvez, 98 stranica, ISBN: 978-953-7142-34-6, Rijeka 2008.


Jasna Šurina: Hana, reci cvrčak

Hana, reci cvrčak je jednostavan, brutalan i nemilosrdan roman! Likovi su plastični, životni i čvrsti u karakterima što, u kombinaciji s realnom okolinom i vremenom radnje, daje odličan hrvatski suvremeni roman. Kroz Hanin besmisao zrcali se besmisao cijelog našeg tranzicijskog društva, ali i Zapada kojem stremimo. Hana jest u egzistencijalnoj krizi, ali ta kriza nije samo njezina, pojedinačna. To je kriza smisla, kriza s kojom se može identificirati svaki malovišerazmišljajući mladi čovjek od Balkana do Kanade. Gomila "znanja" i informacija kojima se obasipamo, sve te beskrajne mogućnosti koje imamo na raspolaganju kako bi si "pomogli" i učinili život udobnijim, zapravo su potpuno beskorisni ako ne želimo živjeti. Na kraju s razlogom postavljamo pitanje; čemu živjeti besmisao?

Format:13*19 cm, meki uvez, 128 stranica, ISBN: 978-953-7142-25-4, Rijeka 2007.

http://www.jasnasurina.com/


Edo Husković: Dnevnik iz utrobe

Roman Dnevnik iz utrobe pisan je u vidu dnevnika. Tematska okosnicadobrano je oslonjena na autobiografski pristup problemima i zanimljivostima iz vlastita života, ali se onda na realan, pa i nadrealan način, širi u sfere globalnih događanja gdje djelo poprima i naučnofantastične elemente, ali koji onda nisu vise strogo biografskog karaktera. Tako je roman Dnevnik iz utrobe djelomično auto­biografsko djelo, dok sa druge strane poprima naučno-fantastične ali i dokumentarne elemente. Osnovna tema djela iznikla je iz autorovih osobnih stavova koji se tiču problema, predrasuda i nedoumica i inače karakterističnih za društveni svijet Jugoistočne Europe, a naročito za one njene dijelove na kojima se vodio višegodišnji rat prouzrokovan raspadom bivšeg jugoslavenskog sistema.  Dnevnik iz utrobe bavi se psihološkim i duhovnih aspektima autorovog bića,  problemima lokalne zajednice u kojoj živi i djeluje, kao i sirom problematikom suvremenog globalnog društva. Knjiga je angažirana, otvorena, subjektivna s jasno ucrtanim pravcima autorovih razmišljanja po svim pitanjima kojih se dotiče.  

Format:13*19 cm, meki uvez, 196 stranica, ISBN: 978-953-7142-26-1, Rijeka 2007.


Sanja Zorić: Neko novo jutro

Knjiga donosi vrlo osebujnu i bogatu priču, prepunu zanimljivih opservacija između dvoje ljudi s naglašenom tjelesnošću i simbolikom koja iz toga proizlazi. Predstavljajući poseban tip introspektivne proze, pripovijedanje slobodoumne tridese­togodišnjakinje, može se reći kako se radi o strastve­noj priči, prepunoj unutrašnje napetosti i sublimiranja tema feminističkih preokupacija i zasada XX. stoljeća.

Format:13*19 cm, meki uvez, 164 stranica, ISBN: 978-953-7142-22-3, Rijeka 2006.